Studie- og ordensregler for Egedal Gymnasium & HF

Gældende fra 10. september 2024.

På Egedal Gymnasium & HF omgås vi hinanden med respekt, omtanke og tolerance. For os er det en fælles opgave at sikre en skolekultur, hvor alle kan udfolde sig fagligt og personligt i et trygt og motiverende fællesskab, både i undervisningen og i det sociale liv på skolen.

Formålet med skolens studie- og ordensregler er derfor at sikre klart definerede og gennemsigtige regler og rammer, som alle skolens elever kan færdes i og udvikle sig trygt indenfor.

 

Studie- og ordensregler for Egedal Gymnasium & HF

På Egedal Gymnasium & HF gælder følgende lokale studie- og ordensregler.

Reglerne er udformet på baggrund af Børne – og Undervisningsministeriets bekendtgørelse nr. 1338 af 9. december 2019 om studie- og ordensregler m.v. i de gymnasiale uddannelser.

Alle elever og ansatte på skolen er orienteret om regelsættet, som også er offentligt tilgængeligt på skolens hjemmeside. Som elev på Egedal Gymnasium & HF har du pligt til at følge skolens studie- og ordensregler.

 

Studieregler

Det er skolens mål at skabe et stærkt fagligt fællesskab, hvor læring er i centrum.

Det kan kun lade sig gøre, hvis du deltager aktivt i skolens aktiviteter, også de aktiviteter hvor der evt. opkræves et, ifølge reglerne, tilladt deltagergebyr.

  • Du har mødepligt til alle moduler. Det kræver din fysiske tilstedeværelse, uanset om
    undervisningen foregår på skolen eller uden for skolens område.
  • Du skal møde rettidigt og være velforberedt til undervisningen.
  • Du skal deltage aktivt og konstruktivt i alle former for undervisning. Det gælder f.eks.
    lærerstyret undervisning, gruppearbejde, virtuel undervisning eller selvstændigt arbejde.
  • Du skal aflevere alle skriftlige opgaver rettidigt.
  • Du skal selv udarbejde dine skriftlige opgaver uden snyd eller lignende uretmæssig adfærd.
  • Du må ikke forhindre eller modvirke, at andre elever fuldfører deres uddannelse.
  • Du skal deltage i ekskursioner.
  • Du skal deltage i terminsprøver, årsprøver og andre former for prøver.
  • Du skal følge anvisninger fra skolens medarbejdere

 

Fraværsregistrering

Der registreres fravær for alle skoleaktiviteter – både moduler, aktiviteter og skriftlige opgaver. Hvis du ikke er til stede i undervisningen, registreres du som 100 % fraværende fra undervisningen uanset årsag (objektiv fraværsregistrering). Hvis du kommer mindre end et halvt modul for sent til undervisningen registreres du 50 % fraværende. Hvis du er fraværende fra skemalagte moduler pga. skoleaktiviteter f.eks. ekskursion med valgfag, skal du orientere den lærer, hvis modul du ikke kan deltage i.

Så vil læreren sørge for, at du ikke få fravær fra det modul, selvom du ikke deltager

Hvis du har været fraværende til undervisningen af andre årsager, skal du samme dag notere årsagen til dit fravær i Lectios fraværsårsager. Her kan du også notere om dit fravær skyldes deltagelse i Forsvarets Dag eller varetagelse af et borgerligt ombud. Det samme gælder deltagelse i elevdemokratiske møder og lignende.

 

Fraværsperioder

Skolen vurderer løbende, om din samlede studieaktivitet er tilfredsstillende. Det er en objektiv fraværsregistrering. Det betyder, at alt fravær, uanset årsag, registreres. Skolen opgør som udgangspunkt fraværet periodevist. De aktuelle perioder for de enkelte skoleår fremgår af Lectios forside. Hvis dine forsømmelser ikke er rimelige, vil du modtage en advarsel.

Forsømmelser omfatter alle former for undervisningsaktiviteter; både fysisk og virtuel undervisning og skriftligt arbejde. Hvis du har modtaget en advarsel for manglende studieaktivitet, opgøres dit samlede fravær hyppigere og du vil kunne sanktioneres yderligere, hvis du ikke nedbringer dit fysiske og/eller skriftlige fravær.

 

Studiekontrakt

Hvis du har modtaget en eller flere advarsler, og skolen fortsat vurderer, at du har et urimeligt højt fravær, kan skolen sætte dig på studiekontrakt.

Studiekontrakten er din sidste chance for at fortsætte som elev på skolen. Alternativet er udmeldelse.

Hvis du ikke overholder din studiekontrakt, vil du blive udmeldt. Studiekontrakten varer et år. Den kan forlænges yderligere et år, hvis det vurderes hensigtsmæssigt for din mulighed for at gennemføre din uddannelse.

Hvis du mod forventning er fraværende eller ikke kan aflevere dine skriftlige opgaver pga. sygdom, skal du sende dokumentation for sygdom til din studievejleder.

Du skal selv betale for eventuelle udgifter for dokumentation.

 

Elever med særlige behov

Du skal orientere skolen og din studievejleder så hurtigt som muligt, hvis dit fravær skyldes særlige forhold f.eks. funktionsnedsættelse, længerevarende eller kronisk sygdom.

Hvis din sygdom påvirker dit fravær og din mulighed for at deltage fuldt ud i undervisningen, vil vi bede dig om at dokumentere årsagerne. Dokumentation ved sygdom kan f.eks. være en lægeerklæring (som du selv skal betale for), men det kan også være anden dokumentation fra lægefagligt eller andet social- og sundhedsfagligt personale.

 

Længerevarende fravær

Ved fravær længere end fem dage skal du via mail orientere din studievejleder om dit fravær.

Studievejlederen kan efterfølgende beslutte at indkalde dig til en samtale, hvor I taler om hvordan du kan indhente det, du er kommet bagud.

Elever der pga. alvorlig eller kronisk længerevarende sygdom, midlertidigt, ikke kan følge den almindelige undervisning, vil skolen tilbyde sygeundervisning.

Skolen kan ligeledes tilbyde supplerende undervisning, hvis eleven på grund af sygdom har haft eller hvor det forventes at få hyppige, kortvarige fravær.

En sådan supplerende undervisning vil kunne være relevant for elever med alvorlig eller kronisk sygdom, hvor det kræves hospitalsbesøg og dermed forventelig vil medføre et øget fravær.

Skolen kan i helt særlige tilfælde tilbyde elever med alvorlig eller kronisk sygdom at forlænge uddannelsesforløbet et år, hvis eleven på grund af nedsat funktionsevne eller indlæringsvanskeligheder er forhindret i at følge undervisningen på normal vis.

Elever med højt fravær grundet oplyst sygdom, vil stadig kunne modtage en skriftlig advarsel for højt fravær og i værste fald ende med at blive udmeldt.

 

Dokumentation for sygdom

Skolen kan bede dig om at fremvise en dokumentation for det sygefravær, som du har angivet i Lectios fraværsårsager eller hvis du er syg til en eksamen eller årsprøve.

Du skal selv betale for eventuelle udgifter for dokumentation for sygdom.

 

Skriftlige opgaver

Som elev har du pligt til at aflevere alle stillede skriftlige opgaver til de aftalte tidspunkter.

Hvis du ikke afleverer dine opgaver til tiden, registrerer skolen/læreren det som en forsømmelse.

Du skal selv udarbejde opgaverne. Du må ikke i forbindelse med skriftlige opgaver anvende citater uden citationstegn og uden angivelse af kilder. Decideret afskrift af længere passager eller opgaver er ikke tilladt.

Din lærer sender dine opgaver til plagiatkontrol for tjek af evt. afskrift. Viser det sig, at der er tale om hel eller delvis afskrift, iværksætter skolen en sanktion, som står i forhold til graden af snyd. Viser plagiatkontrollen, at der er tale om afskrift fra en elev på skolen, så får begge involverede en sanktion. Det er ikke lærerens opgave at bevise, hvem der har skrevet af efter hvem. Ved alle former for prøver gælder særlige regler for snyd jf. eksamensbekendtgørelsen.

 

Private aktiviteter skal altid foregå uden for skoletiden

Private rejser skal altid foretages i skoleferierne.

Hvis du tager kørekort under uddannelsen, skal du sørge for at planlægge køretimer og prøver uden for skoletiden.

Du skal også i det omfang det er muligt foretage evt. læge- og tandlægebesøg uden for skoletiden.

 

Nulstilles fravær og advarsler?

En advarsel i forbindelse med at have begået, medvirket eller tilskyndet til snyd i forbindelse med undervisningen eller prøver bortfalder ikke.

Advarsler for overtrædelse af øvrige studie- og ordensregler bortfalder efter endt skoleår. Studiekontrakter varer et år og kan, efter konkret vurdering, forlænges yderligere et år.

 

SU og studieaktivitet

Det er en betingelse for at kunne få tildelt Statens Uddannelsesstøtte (SU), at du er studieaktiv.

Du skal være opmærksom på, at skolen er forpligtet til at indberette evt. manglende studieaktivitet til SU-styrelsen. Det betyder, at du kan miste din SU, hvis du ikke passer din skole.

 

Oprykning til næste klassetrin

Dit faglige udbytte af undervisningen og standpunkt vurderes efter hvert skoleår.  Du skal have aflagt alle prøver, herunder interne årsprøver. Du skal have afleveret alle større skriftlige opgaver, projektopgaver og lignende. Hvis du har under 2,0 i uvægtet gennemsnit, vil skolen vurdere om du kan fortsætte din skolegang, om du skal udmeldes eller tilbydes at gå et skoleår om.

 

For STX-elever indgår følgende i beregningen af det uvægtede gennemsnit:

  • Afsluttende års-/standpunktskarakter
  • Intern prøve
  • Årskarakter
  • Eksamens-/årsprøvekarakter

For HF-elever indgår følgende i beregningen af det uvægtede gennemsnit:

  • Intern prøve
  • Eksamens-/årsprøvekarakter

 

Ordensregler

Alle elever skal have maksimalt fagligt udbytte af undervisningen. Vi ønsker, at du skal bidrage til et skolemiljø, hvor udvikling og trivsel tilgodeses:

  • Du skal generelt have en adfærd og en omgangstone, der positivt støtter op om undervisningens gennemførelse og et godt studiemiljø.
  • Du skal overholde skolens politik for god adfærd.
  • Du skal overholde skolens regler, når du deltager i ekskursioner og lignende.
  • Du skal overholde skolens regler for lån af bøger og brug af it-udstyr og netværk.
  • Du skal hjælpe til at holde skolen ren og pæn.
  • Du skal passe godt på skolens inventar og bygning.
  • Du skal overholde reglerne for brug af skolens navn, logo og billeder.
  • Du skal overholde skolens regler for brug af sociale medier.
  • Du skal overholde reglerne vedrørende lyd – og billedoptagelser af undervisning mv.
  • Du skal overholde skolens ryge-, alkohol- og rusmiddelpolitik.
  • Din gode adfærd omfatter også færdsel og parkering på skolens område.
  • Du skal følge anvisninger fra skolens medarbejdere.

 

God adfærd

Egedal Gymnasium og HF er en skole, hvor ansatte og elever omgås hinanden med respekt og omtanke og hvor alle medvirker til at sikre en tryg og sund skolekultur.

Vi forventer, at alle elever på Egedal Gymnasium & HF har en god imødekommende adfærd og omgangstone overfor alle elever og medarbejdere på skolen.

Egedal Gymnasium og HF accepterer ikke krænkende adfærd såsom mobning, chikane, seksuel chikane, diskrimination, trusler samt fysisk og psykisk vold. Derfor reagerer vi på alle henvendelser om krænkende adfærd. Du kan læse skolens handlingsplan her.

Vi forventer desuden, at du viser respekt for dine klassekammeraters ting og skolens bygning, inventar og udeområde.

Vores forventning til din gode adfærd og omgangstone, omfatter også adfærd i din fritid, hvis den kan påvirke trivsel og undervisningsmiljø på skolen.

 

Vores alkohol og rusmiddelpolitik

Du må ikke møde til undervisning eller andre former for skoleaktiviteter påvirket af nogen form for rusmidler eller alkohol. Det er heller ikke tilladt at medbringe alkohol og/eller rusmidler i skoletiden eller ved faglige og sociale arrangementer uden for skoletiden. Det er ikke tilladt at indtage alkohol og/eller rusmidler i skoletiden eller ved faglige arrangementer uden for skoletiden.

Skolen kan anmode om, at du lader dig teste for alkohol og diverse rusmidler, hvis der er mistanke om overtrædelse af skolens regler. Testen er frivillig.

Hvis du medbringer rusmidler i skoletiden eller til sociale aktiviteter, er det også en overtrædelse af straffeloven. Forbuddet gælder rusmidler, der er nævnt i bekendtgørelse om euforiserende stoffer samt diverse gasser (lightergas, lattergas mv.).

Du kan blive hjemsendt fra undervisning eller sociale arrangementer, hvis du ikke overholder skolens alkohol – og rusmiddelpolitik. Evt. udgifter i forbindelse med hjemsendelse betales af dig Hvis du er under 18 år, kontaktes dine forældre. Du kan læse mere om skolens alkoholpolitik ved at klikke på linket her.

 

Røgfri skoletid

Jf. Bekendtgørelse af lov om røgfri miljøer er det ikke tilladt at ryge i skoletiden (kl. 7 – 17), til skoleaktiviteter uden for den normale skoletid f.eks. til fester, på skolens område eller i skolens nærområde dvs. på de omkringliggende veje. Reglerne omfatter også brug af andre tobaksvarer som fx snus eller e-cigaretter.

 

Brug af skolens it

Egedal Gymnasium & HF tilbyder et trådløst netværk. Dit login er personligt, og må ikke lånes til andre.

Skolens programmer må ikke kopieres.

Alle former for underholdning f.eks. computerspil er ikke tilladt i undervisningstiden.

Ved afsendelse af mails, beskeder og lignende på netværk skal afsenderen identificere sig. Generelle beskeder, hilsener og lignende skal være relevante for alle modtagere.

 

Brug af egen computer og mobiltelefon på skolens område

For at skabe de bedst mulige vilkår for læring har vi brug for et læringsrum, hvor eleverne kan fordybe sig i længere tid ad gangen uden at blive forstyrret.

Derfor afleverer alle elever deres mobiltelefoner når undervisningen foregår ligesom lærerne bestemmer hvornår det er hensigtsmæssigt at anvende computer og evt. mobiltelefon i undervisningen.

 

Regler for brug af Egedal Gymnasium & HF’s logo, billeder og navn

Egedal Gymnasium & HF’s navn, logo og billeder må ikke anvendes uden tilladelse og kun til formål, som vedrører gymnasiets profil og understøtter skolens kerneopgave.

Hvis du f.eks. kopierer et billede fra Lectio og videreformidler dette uden skolens og den portrætteredes tilsagn, er det i konflikt med skolens ordensregler og straffeloven.

Det er forbudt at videreformidle krænkende billeder, videoer, underlødige kommentarer og historier om andre personer. Dette gælder også, når du er med til at skrive om dine klassekammerater i f.eks. den ”blå bog”.

 

Adfærd på sociale medier

De officielle Facebooksider, Instagram, Snapchat mv. er skolens ansigt udadtil, og skal kun bruges til at formidle historier om og til eleverne på skolen. Ingen af de sociale medier må bruges til at reklamere for tredjepart f.eks. virksomheder eller organisationer.

Du har lov til at ytre dig og sige din mening, men du har også et ansvar, og ytringsfriheden er ikke ubegrænset. Hvis du krænker eller truer andre elever eller medarbejdere i skoletiden eller i din fritid, kan du komme i konflikt både med skolens ordensregler og straffeloven.

 

Optagelser af undervisning

Du må ikke optage eller filme samtaler/undervisning mellem medarbejder/elev og elev/elev, medmindre den anden part er blevet gjort opmærksom derpå og har accepteret.

Det er heller ikke tilladt at optage eksamen eller votering. Offentliggørelse af ovennævnte samtaler og undervisning er både en overtrædelse af skolens ordensregler og strafbart i henhold til gældende lovgivning.

 

Religion er et privat anliggende

Vi anser religion som et privat anliggende, der ikke må påvirke elevernes deltagelse i undervisningsaktiviteter.

 

Skoleaktiviteter med overnatning herunder studieture

Skoleaktiviteter med overnatning er både faglige og sociale aktiviteter og det forventes at du deltager aktivt i alle programpunkter. Kun ledelsen kan dispensere fra deltagelse.

Du betaler selv for turene og skal overholde de udmeldte betalingsfrister. Hvis disse ikke overholdes, kan du ikke deltage i turen og eventuelle tab i den forbindelse dækkes ikke af skolen. Hvis du efter betalingen bliver forhindret i at deltage – fx pga. sygdom eller udmeldelse fra skolen – dækker skolen ikke det eventuelle økonomiske tab i den forbindelse. Elever, der er udmeldt fra skolen, kan ikke deltage i turen – heller ikke selvom rejsen er betalt.

Har du en funktionsnedsættelse eller lider du af behandlingskrævende sygdomme, skal du altid oplyse dette til de deltagende lærere inden studieturen.

 

I særlige tilfælde kan rejselærerne i samråd med ledelsen vurdere at du pga. at din sygdom eller din funktionsnedsættelse ikke kan deltage i studieturen.

Er du udenlandsk statsborger skal du meddele læreren herom og selv undersøge eventuelle indrejseregler samt sørge for de nødvendige tilladelser. Du skal overnatte på det planlagte overnatningssted, og det er ikke tilladt at lade andre overnatte på ens værelse medmindre det er planlagt.

Opholdet skal foregå under hensyntagen til de øvrige gæster og må således ikke være støjende, ligesom almindelige regler for god opførsel hele tiden skal overholdes. Din opførsel skal altid ske med respekt for den lokale kultur.

Det er ikke tilladt at indtage alkohol på studieture, dog kan der efter aftale mellem ledelsen og de deltagende lærere dispenseres herfor. Dispensation gives kun til indtagelse af alkohol i meget begrænset omfang og kun til faglige og sociale aktiviteter, hvor lærerne er til stede. Indtagelse og besiddelse af euforiserende stoffer af enhver art – og til enhver tid – er forbudt.

Hvis skolens rejseregler ikke overholdes, kan du blive hjemsendt for egen regning.

 

Forsikring og erstatning

Du skal selv tegne en rejseforsikring, som dækker eventuelle udgifter til fx syge- og hjemtransport, da skolen ikke må forsikre eleverne. Herudover skal det blå sygesikringskort altid medbringes ved udenlandsrejser og det gule sygesikringskort ved indlandsrejser.

Skolen er ikke erstatningspligtig og har intet ansvar for bortkomne eller efterladte sager. Penge og andre værdigenstande bør ikke efterlades i tasker eller overtøj. Beskadigelse af inventar, bøger og andet undervisningsmateriale kan medføre erstatningsansvar. Du har ansvar for dine handlinger og er omfattet af de almindelige regler om erstatning. Det betyder, at du har erstatningspligt, hvis du ødelægger skolens ejendom, andre elevers eller ansattes ejendom eller tredjemands ejendom. Det samme gælder, når du er på faglige ekskursioner, studieture o.l.

 

Sanktioner ved overtrædelse af skolens studie – og ordensregler

Hvis du ikke lever op til skolens studie- og ordensregler, kan der iværksættes en sanktion:

  • Du kan få en mundtlig eller skriftlig pædagogisk tilrettevisning.
  • Du kan få advarsler.
  • Du kan få betingede sanktioner.
  • Du kan udelukkes fra udvalgte arrangementer, ekskursioner og aktiviteter.
  • Du kan udelukkes fra undervisningen i indtil 10 dage i et skoleår (udelukkelsen medregnes i dit fravær).
  • Du kan komme på studiekontrakt.
  • Du kan få forbud mod at medbringe og anvende nærmere bestemte private genstande eller typer af genstande, herunder mobiltelefon og lignende kommunikationsmiddel i en periode.
  • Du kan få tilbageholdt dine private genstande, herunder mobiltelefon og lignende kommunikationsmiddel (normalt højst i et døgn).
  • Du kan hjemsendes midlertidigt eller få begrænset adgang til at være på skolen.
  • Du kan indstilles til eksamen i alle eller i udvalgte fag, der afsluttes i et skoleår, og får derved ikke årskarakterer i pågældende fag, men skal aflægge fagets prøver.
  • Dine prøver i et eller flere fag kan udskydes til næste skoleår, hvis skolens leder skønner, at du skal have mulighed for at deltage i undervisningen på ny.
  • Du kan overflyttes til en anden institution.
  • Du kan bortvises (udmeldes) fra skolen.
  • Dine prøver kan blive annulleret.
  • Du kan nægtes oprykning til næste skoleår.
  • Du kan blive hjemsendt fra skoleaktiviteter for egen regning.
  • Du kan blive erstatningsansvarlig

 

Generelt om skolens praksis ved sanktioner

Hvis du er under 18 år, vil dine forældre blive informeret om din overtrædelse af skolens studie- og ordensregler.

En advarsel bortfalder normalt efter et skoleår. Studiekontrakter bortfalder normalt efter et kalenderår.

Advarsler for snyd, medvirken eller tilskyndelse til snyd og lignende uretmæssig adfærd bortfalder ikke.

Kriminel adfærd på skolen medfører sædvanligvis hjemsendelse og senere udmeldelse af skolen. Kriminalsager overdrages til politiet. Det gælder bl.a. ved tyveri af effekter tilhørende skolen, de øvrige elever, kantinen eller skolens medarbejdere. Det gælder ligeledes for udøvelse af hærværk, vold eller trusler om vold, seksualforbrydelser samt ved salg og indtagelse af euforiserende stoffer. Alle sanktioner i forbindelse med studie- og ordensreglerne, undtagen pædagogiske tilrettevisninger, begrundes skriftligt.

Ved behandlingen anvender skolen bestemmelserne i forvaltningsloven, herunder bestemmelserne om habilitet, partshøring, begrundelse og klagevejledning.

Midlertidig hjemsendelse og midlertidig begrænset adgang til institutionen, mens sagen behandles

Som led i behandlingen af en sag kan skolen beslutte at hjemsende den pågældende elev midlertidigt eller at begrænse elevens adgang til institutionen midlertidigt, mens sagen undersøges nærmere.

 

Midlertidig hjemsendelse eller midlertidig begrænset adgang til institutionen er muligt i følgende situationer

Situationer hvor det anses for påkrævet af hensyn til den almindelige retsbevidsthed på institutionen om overholdelsen af institutionens studie- og ordensregler. Dette kan f.eks. være tilfældet, når det er anmeldt til politiet, at eleven har foretaget en voldelig, truende eller i øvrigt ulovlig handling, som kan have direkte betydning for ordenen og samværet på institutionen, og som i givet fald vil kunne medføre en permanent bortvisning.

Situationer, hvor det anses for påkrævet for at opretholde ordenen og samværet på institutionen og andre elevers og ansattes deltagelse i undervisningen.

 

Klage over skolens afgørelse ved overtrædelse af studie- og ordensreglerne

Du kan klage over skolens afgørelse ved overtrædelse af studie- og ordensreglerne.

En klage over en sanktion har normalt ikke opsættende virkning. Klagen behandles af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. Adgangen til at klage over skolens afgørelse er medmindre det drejer sig om en bortvisning begrænset til retlige spørgsmål.

At klageadgangen er begrænset til at omhandle retlige forhold betyder, at styrelsen kun kan behandle klagen, hvis skolen i sin afgørelse har tilsidesat reglerne for uddannelsen, ikke har overholdt reglerne i forvaltningsloven eller ikke har fulgt almindelig forvaltningsretlige principper mv. Du har derfor ikke mulighed for at klage over skønsmæssige forhold. Du kan altså ikke klage over institutionens konkrete skøn baseret på vurderinger af faktiske forhold ude på institutionen.

Det kan fx være afsluttende standpunktskarakter (årskarakter), der er givet til en elev.

 

Links til det relevante retsgrundlag for skolens praksis 

Bekendtgørelse om studie- og ordensregler i de gymnasiale uddannelser

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2019/1338

Bekendtgørelse af lov om de gymnasiale uddannelser

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2024/41

Bekendtgørelse om de gymnasiale uddannelser

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=191190

Bekendtgørelse af lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelserne m.v.

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2018/810

Bekendtgørelse af lov om statens voksenuddannelsesstøtte

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/53

Bekendtgørelse om prøver og eksamen i de almene og studieforberedende ungdoms- og voksenuddannelser

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=179722

Bekendtgørelse om visse regler om prøver og eksamen i de gymnasiale uddannelser

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=194856

Bekendtgørelse om adgangen til at medbringe og anvende udstyr, herunder digitale hjælpemidler, under prøver i de gymnasiale uddannelser

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2018/224

Bekendtgørelse af lov om røgfri miljøer

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/1632

Bekendtgørelse af lov om elevers og studerendes

undervisningsmiljø

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2017/316

Bekendtgørelse om elevråd ved institutioner for almengymnasial uddannelse, almen voksenuddannelse, erhvervsrettet uddannelse eller forberedende grunduddannelse samt private institutioner for gymnasiale uddannelser

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/2367

Bekendtgørelse om elevers og kursisters betaling for undervisningsmidler i de gymnasiale uddannelser og erhvervsuddannelserne

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2006/1711