Egedal Gymnasium og HF
Strategi 2019-2022
Bestyrelsen har i samarbejde med ledelse, styregruppe og medarbejdere diskuteret og besluttet skolens strategi 2019-2022. Ambitionen er, at strategien skal være fokuseret, præcis og realistisk. Den er derfor formuleret i nedenstående styredokument i form af tre strategiske indsatsområder. Strategien tages op til drøftelse og korrektion på skolen og i Bestyrelsen hvert forår i april -maj.
Skolens vision:
Vi får det ypperste ud af den enkelte elev
Vi skaber den højest mulige kvalitet i undervisningen
Vi løfter de unges uddannelsesniveau og skaber kompetente samfundsborgere
Skolens tre strategiske indsatsområder :
En plads i verden – fra elev til studerende.
Området tager afsæt i vores mission og anliggende over for den enkelte elevs gang gennem uddannelsen og videre færd ud i samfund og verden. Det indeholder bl.a.:
- Retning og sammenhæng i den daglige undervisning og skoledag i forhold til endemålet: at eleven tager en eksamen og bevæger sig mod videre uddannelse og erhverv
- Ansvar, projekt- og karrierelæring
- Global dimension i undervisning og hverdag
Fællesskab – som nøgle til tiltrækning, trivsel og fastholdelse
Området peger ind på vores skolekultur; noget vi er glade for, noget vi vil holde fast i og udvikle. Det indeholder bl.a.:
- Studiemiljø præget af nærvær og fællesskab,
- Tryg overgang fra grundskole til ungdomsuddannelse
- Fastholdelse, hvor lærer-elev-relationen er baseret på rummelighed og pligter
- Fælles oplevelser og events på skole- og årgangs-niveau
Synlig skole – faglighed, identitet, samarbejde og profilering
Området peger på vores placering på uddannelsesmarkedet og på den måde vi gerne vil ses. Området peger også indad; på vores faglige udvikling og stolthed.:
- Synliggørelse af fag og fakulteter
- Udvikling af netværk og eksterne samarbejder
- Konkrete og implementerbare udviklingsprojekter
- Samarbejde om fag og didaktik